Hei!

Mina olen Liina ja ma armastan reisimist!

Imeline Tenerife – minu 6 lemmikkohta saarel!

Ma pean piinlikkusega tunnistama, et minu ootused Tenerife suhtes ei olnud üleliia kõrged. Arvasin, et see on järjekordne puhkusekoht, kus kuigi palju pole vaadata. Kui kuulsin, et kolleeg käib igal aastal Tenerifel puhkamas, olin veelgi enam üllatunud… Aga nüüd saan aru. Kuigi Tenerife on Saaremaast väiksem saar, ei jõua isegi ühe nädala jooksul kõike ära vaadata (kui tahad võtta ka mõned päevad puhkamiseks ja lõõgastumiseks).

Tegin kokkuvõtte enda lemmikkohtadest Tenerifel.

Teide vulkaan. Loomulikult on see number üks koht, kuhu Tenerifele jõudes suundutakse. Tegemist on ka terve Hispaania kõige kõrgema mäega, mis on enam kui neli kilomeetrit kõrge. Teide on saare keskel, niisiis jõuab praktiliselt igast punktist vulkaanile tunni-pooleteisega. Meie Geidiga hakkasime sõitma saare pealinnast Santa Cruzist ning pärast Teidet läksime Puerto de la Cruzi. Soovitan teistelgi samamoodi talitada. Kuigi Teidele jõudmiseks näitab Google Maps minevat umbes tund ja 20 minutit, siis meie võtsime kaks tundi pikema aja… ja ausalt, see aeg kulus ära. Asi on selles, et vaated on imekaunid ning fotopeatusteks läheb päris korralikult aega. Alla soovitan tulla Puerto de la Cruzi, sest sinna on tunnine tee ning see ei ole nii käänuline kui Santa Cruzist tulles (seega liigub kiiremini). Pealegi ei ole sedavõrd palju ilusaid vaateid, nii et pärast väsitavat Teide päeva ei teki kiusatust liialt palju fotopeatusi teha.

Image (3).jpeg

Aga muidu saab õhutrammiga sõita täitsa tippu – edasi-tagasi sõitmine maksab 26 eurot. Iga päev saavad 200 inimest ka vulkaanikraatri juurde, kuid kuna need piletid ei maksa midagi, haaratakse nad ära juba mitu kuud varem. Teide tippu mines tuleb päris kindlasti võtta kaasa soojad riided. Kui meie seal olime, siis oli sooja kõigest 1 kraad.

Postituse esimene pilt on ka imelisest Teidest :)

Masca. See on pisike küla mägedes, kus elab alla 100 inimese. Sinnasõit oli Tenerife kõige raskem. Nimelt on tee ulmeliselt käänuline ning kitsas. Viskasime Geidiga nalja, et päris halb, kui buss siin vastu tuleks… ja tuligi! Õnneks olime parasjagu natuke laiemas kohas. Kui hiljem Mascast tagasi sõitsime, olime täpselt ühe bussi kannul – see tegi meile mõnusalt teed. Aga igal juhul on see pingeline sõit (umbes 5 kilomeetrit) vägagi väärt! Vaated on hingematvad. Aga paksem jakk võiks sealgi kaasas olla.

Image (4).jpeg

Puerto de la Cruz. Kuigi inimesed lähevad peaasjalikult Tenerife lõuna- ja läänekaldale puhkama, siis mina soovitan ka põhjaosas asuvat Puerto de la Cruzi. Tavaliselt öeldakse, et seal pole nii soe nagu läänekaldal… noh, meil igal juhul vedas ja Puerto de la Cruz oli veebruarikuus vägagi mõnusalt soe. Aga! Ma pean ära mainima, et Puerto de la Cruzis on superodav! Näiteks meie maksime väga korralikus kolmetärnihotellis kahese toa eest 36 eurot öö… Kuna hotel asus mäenõlval, siis avanes hotelli esimeselt korruselt fenomenaalne vaade.

Santa Cruz ja Teresitase rand. Annan nõu ikka saare pealinnas Santa Cruzis ära käia – vähemalt päevaksese või paar. Linn on imearmas ja seal on mõnus jalutada. Soovitan teha ka väljasõidu Teresitase randa, mis on üks väheseid kollase liivaga randu saarel. Sealjuures on liiv toodud sinna Sahara kõrbest. Kuulsin hiljem, et Teresitase rand on tihti üsna tuuline, kuid meil vedas. Suurepärane rannailm oli!

Image (1).jpeg

Taganaga. Hakkasime saare pealinnast Santa Cruzist Teresitase poole sõitma ja sealt edasi üles mägedesse. Ilma kindla plaanita. Ja kui ilus oli! Päike säras ja sillerdas… kuni sõitsime läbi ühest tunnelist. Jõudnud teisele poole mäge, oli hoopis erinev ilm. Pilvine, kergelt jahe. Lained laksusid vastu kaljusid. Lahe oli.

Adeje. Mõtlesin, kas üldse panna seda nimekirja. Jõudsin arusaamisele, et peab vähemalt ühe lõunapoole kuurordi siia lisama. Öeldakse, et saare lõunaosas saad alati täiesti kindlalt sooja. Kuigi meil vedas ja soe oli kogu nädala, siis tõepoolest, Adejesse jõudes oli VEEL soojem. Ma ei soovitaks tervet puhkust sealkandis veeta, aga paar päeva küll.

KÕRVALVAADE: 10 nippi, kuidas Liinaga reisides ellu jääda

RÄÄGIME NUMBRITEST: kuidas on sujunud minu esimese raamatu müük?